Marketing

Elementer i en online markedsføringsstrategi

Hvilke ydelser kan et online marketingbureau tilbyde? Det vil vi forsøge at give dig et overblik over her. Det er bestemt ikke fyldestgørende, og den digitale udvikling står aldrig stille. Så det hele ændrer sig konstant, men her får du nogle af de vigtigste elementer.

En måde at dele elementer ind på kan være i forhold til den klassiske kunde- eller købsrejse, hvor man først skal skabe opmærksom om sit produkt eller ydelse, derefter skal konvertere sine forhåbentlige kommende kunder til leads, gøre sine leads til kunder og til sidst fastholde dem. Du kan overveje, hvad der passer i forhold til din virksomhed og de potentielle kunder, du ønsker at ramme. Er du i tvivl, så kan et digitalt marketingbureau altid hjælpe dig på vej og sørge for, at du får brugt dine annoncekroner helt optimalt.

 

Annoncering til at skabe opmærksomhed og leads

Et ordsprog siger at drive en virksomhed uden annoncering, er ligesom at vinke til en pige i mørke. Du kan vinke lige så tosset du vil, men hvis ingen ser det, så sælger du ikke noget. Det giver sig selv. En stor del af din digitale marketingstrategi skal derfor bestå af annoncering, og der er et hav af muligheder.

Det kan være gennem annoncering på diverse sociale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn og YouTube. Det kan være gennem søgemaskinen Google. Eller det kan være i form af bannerannoncer og Real time bidding, eller RTB, som det også kaldes.

Her er det bedste råd at søge professionel hjælp, fordi der er så mange muligheder for målrettet annoncering, at man hurtigt kan komme til at kaste penge ud ad vinduet, hvis man ikke har forstand på det.

 

Nyhedsbreve og content marketing giver salg og fastholdelse

Ønsker du i stedet at skubbe dine kunder frem til salg, så er nyhedsbreve og e-mailmarketing en rigtig god idé. Her kan du komme ud til folks indbakke med dit budskab, men det er vigtigt, at det ikke blot er et slagsstunt. Du skal skabe indhold, som dine kommende kunder får værdi af, og i den forbindelse skal du arbejde med content marketing. Indhold, der skal hjælpe folk og besvare deres spørgsmål og løse deres pains. På den måde skaber du tillid mellem dit brand og kunden, og kunden ønsker at vælge dig igen og igen.

 

Optimér din hjemmeside og webshop

Din hjemmeside er dit visitkort og din webshop er dit udstillingsvindue. Det handler derfor om at få præsenteret din virksomhed og dine produkter på den mest optimale måde med godt indhold, så forbrugerne forstår, hvad de får ud af at vælge dig. Og når det arbejde er gjort, så handler det om at nå ud til så mange som muligt med dit produkt. Her er SEO altafgørende, og lige så vigtigt er det at optimere dit produktfeed, så du kommer forrest i køen, når forbrugerne søger på Google. Det er her, du skal være synlig, og der er et væld af muligheder. Et 360 grader bureau kan favne det hele, og du får det mest optimale ud af at udnytte de forskellige muligheder, så det passer til dit produkt og dine kunder.