Warning: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/magamba.com/gs-design.dk/wp-content/themes/bridge/functions.php on line 73
Sådan skaber du en stærk CSR profil - GS Design

Sådan skaber du en stærk CSR profil

Det er vigtigt at have data på alt sit arbejde. Hvad end om det er markedsføring, alle former for sportsgrene, servicebranchen med mere. Ved at have en stor mængde data, kan man tolke på den data som man har til fundet sig.

Det handler dog om, at have de rigtige medarbejder som kan analysere dataen og komme med et output. Hvor end om der kan optimeres i ens processer eller om der er andre ting som skal laves om.

Det er det essentielle med data, det er man kan se hvad der virker og hvad ikke virker. Deraf kan der hurtig optimeres på diverse parametre.

expertise-1-1-2.jpg

Hele verden bliver mere og mere presset af miljøet, hvorfor det i dag er af aller højeste prioritet. Man ser flere og flere kunder vælge virksomheder til grundet deres positive indvirkning i kampen mod miljøet. Dette forventes at være stærkt stigende de næste par år, hvilket betyder man hurtigt kan blive valgt fra, hvis ikke man har en stærk CSR profil. Det kan for mange virksomheder være svært at arbejde med CSR, da det tidligere ikke har været med til at give profit. Dette forventes at blive ændret kraftigt de næste par år. Denne guide giver dig derfor 4 gode bud på, hvordan du kan vinde forbrugerne med en stærkere CSR profil.

De 4 bud er:

  • Gennemsigtig værdikæde
  • Bedre kommunikation
  • Gør noget for miljøet
  • Bliv mere bæredygtig

Gennemsigtig værdigkæde

Gør noget for miljøet

Lidt i samme tråd som ovenstående så er det vigtigt, at i som virksomhed gør noget for at hjælpe miljøet og ikke for at skabe profit på at udnytte denne trend. Det er forbrugerne for kloge til, hvilket vil betyde, at i, i sidste ende vil stå som taberen. Det er derfor vigtigt, at jeres indsatser er reelle og, at i går op i at hjælpe i kampen mod miljøet. Man kan bl.a. kigge efter energimærke når man køber nye lokaler med godt energimærke.

Hvis du er en produktionsvirksomhed har mange forbrugere ofte allerede et kritisk syn på dig og din CSR profil. Dette syn kan lettes meget via at indføre en gennemsigtig værdikæde, hvor i tager forbrugeren igennem alle leder af jeres kæde. Dette kan gøres ved at fortælle forbrugeren om, hvordan jeres fabrikker ser ud, hvilke arbejdsforhold der er, hvilke materialer i bruger og hvordan i arbejder med dette. Gennemsigtige værdikæder har i løbet 2019 blevet en trend, og der er en klar tendens i, at disse virksomheder har stor succes med dette

Bedre kommunikation

Der er flere virksomheder, der har er blevet straffet hårdt i deres forsøg på at virke miljøvenlige. Der er en klar tendens i, at de virksomheder, der forsøger at snyde forbrugerne med at overdrive deres indsatser mod miljøet oftest fejler. Det er derfor vigtigt at være ærlige og klare i jeres kommunikation. Dette kunne omhandle de indsatser i, i forvejen gør jer, men især også de tiltag i forventer i vil komme til.

Bliv mere bæredygtig

Jeg arbejder til dagligt for et digitalt markedsføringsbureau, hvor jeg varetager mange forskellige opgaver. Alt fra SEO til analyse og tolkning af daten. Derudover skal jeg ydermere fremvise den data som jeg er kommet frem til. Jeg benytter mig af mange forskellige analyse værktøjer. For der findes et hav af forskellige online værktøjer. Der findes værktøjer til at få en masse data fra ens hjemmeside, værktøjer til at opsætte ens data visuelt. Værktøjer til at opsætte diverse tags på hjemmesider. Det kan for eksempel være opsætning af Google analytics, scripts og struktureret data. Alt dette kan gøres gennem Google programmet ”Google Tag Manager” som er et gratis værktøj. Det bliver brugt til at håndtere alt fra opsætning af diverse analyse værktøjer og scripts på ens hjemmeside. Der kan ligeledes opsættes Facebook pixl på Google tag manager. Derudover giver værktøjet et stort overblik over en stor mængde konfigurationsmuligheder og hvilke javascripts, som der kan kobles på ens hjemmeside.

Jeg benytter mig af analyse værktøjer hver dag, i form af mit arbejde som markedsføringsspecialist. Ydermere benytter jeg mig dataværktøjer i min hver dag. Jeg tracker hvor langt jeg går hverdagen, og hvor mange kalorier der indtager, samt forbrænder. Ved at jeg har denne data, kan jeg optimere på min dagligdag. Om end, hvis jeg indtager for mange eller for få kalorier, kan jeg ved hjælp af min data, analyser mig frem til dette og herved optimere min dagligdag. Det skaber ligeledes værdi og livskvalitet for mig, at jeg ved præcis hvordan jeg kan optimere mit velbefindende. Endvidere sikre det mig et lang og sundt liv, derudover slipper jeg forhåbentlig for mange livsstilssygdomme, ved at have styr den mængde mad jeg indtager, samt hvordan min motion er.

Sidst men ikke mindst kan samtlige virksomheder blive mere bæredygtige ved blot at ændre små ting i deres hverdag. Dette kunne indebære at skifte til økologiske mad- og drikkevarer, bruge genbrugeligt plastik eller blot støtte virksomheder, der i forvejen arbejder aktivt med at være bæredygtig. Mange virksomheder ser dette som spild af ressourcer og deres penge, hvilket er en skam.