Sådan sikre du dig, at du altid er med på de nyeste digitale trends

Når man arbejder indenfor den digitale verden, og mere konkret med digital markedsføring, så er det kritisk, at man hele tiden følger med i hvad der sker ude omkring en. Ligesom det er anbefalet man skal have noget så gammeldags som et eleftersyn en gang om året, er det i dag et must, at man hele tiden har sine antenner ude efter ny viden indenfor dette felt. Det er heldigvis en branche og et felt, hvori mange af de helt store spillere glædeligt deler ud af deres tanker og ideer, hvilket gør det forholdsvist simpelt at finde ny viden på. Guiden her vil derfor komme med 4 gode bud på, hvordan man sikre sig hele tiden er være med på moden.

Disse 4 bud er:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Selvstudie
  • Netværk

 

LinkedIn

Denne sociale platform har været i massiv vækst indenfor de seneste par år. Den er lavet for at kunne udbrede ens professionelle netværk, hvorfor den også ofte går under navnet ”den professionelle Facebook”. Det er derfor et helt fantastisk sted til at opsamle og selv dele ny viden på i sit netværk. Her er der bare om at følge de rigtige personer, der har noget på hjerte netop vedrørende ens interesser.

 

Facebook

Ligesom LinkedIn er et godt medie til at opsamle ny viden, er Facebook i særdeleshed også. Ikke for at høre fra nogle af de største indenfor feltet, men i stedet for at se hvad alle andre gør. Det er her utrolig nemt at gennemskue, hvordan andre virksomheder eller bureauer arbejder med deres markedsføring på. Man kan derfor igennem Facebook forholdsvist nemt danne sig et overblik over hvad andre gør godt og hvad der virker for dem.

 

Selvstudie

Hvis ovenstående ikke generere nok eller dybdegående nok viden er selvstudie den perfekte vej frem. Da det netop er en branche, hvor alle glædeligt deler ud af deres erfaringer og ideer, betyder dette derfor, at der ligger uendelige artikler og andet materiale på nettet man kan gå i krig i. Det er dog vigtigt hele tiden at være kildekritisk, men man vil helt sikker finde ny viden igennem dette.

 

Netværk

Sidst men ikke mindst er der det ældste trick i bogen. Vi har været lidt inde på det ved LinkedIn, men det kan ikke udtrykkes nok gange. Netværk netværk og atter netværk. Det er i dag så vigtigt, da man bruger ens netværk til så mange ting, hvor vidensdeling ofte er højsædet.