At outsource noget af din virksomhed kan lyde dramatisk, men det er faktisk en god løsning for mange. Vi er desværre ikke alle eksperter indenfor alle områder i erhvervslivet. Derfor kan det sagtens betale sig, at outsource nogle af de ting du enten ikke selv har meget viden omkring, eller områder du føler du ikke har tid til at tage dig af selv. Dette kan eksempelvis være kundeservice, hvor det kan være svært at finde tid til, at besvarer de opkald og e-mails du modtager. Her kan man tage fat i virksomheder der laver kundeservice for andre firmaer, få udarbejdet en pris for servicen og se om det kan betale sig, i stedet for selv at hyre et team. Et andet område man kan outsource, er ens digitale markedsføring. Dette kan eksempelvis være gennem et digital marketing bureau, der typisk sidder med flere eksperter klar til at rådgive og guide dig igennem en konstant ændrende verden. Her vil der oftest være mulighed for at vælge hvilken grad du har brug for hjælp, og kan også virke som en læringsprocess, hvor du selv indsamler en masse viden til at vækste din virksomhed.