Hvad skal du være opmærksom på, når du vælger bureau?
Det er en kunst i sig selv at vælge et digitalt marketingbureau, som kan få dig i mål med din onlinestrategi. Men når du vælger bureau, er det vigtigt at overveje, hvilke spidskompetencer der betyder noget for dig, din virksomhed og netop din branche. Der er nemlig forskel på, hvilke elementer, et online marketing bureau prioriterer højest. Først vil det måske være på sin plads at nævne nogle af de mange betegnelser et digitalt marketingbureau kan have.
Kommunikations- og pressebureauer
Det klassiske navn er et kommunikationsbureau. Det er en meget bred betegnelse og for at finde ud af, hvad de enkelte bureauer har af ydelser, er du nødt til at lave research på deres hjemmeside eller kontakte dem. Et kommunikationsbureau kan have en bred vifte af ydelser, og de er ikke nødvendigvis digitale alle sammen. Men det kan give mening at kombinere både online og offline markedsføringsaktiviteter, hvis det passer ind i den overordnede strategi for din virksomhed. Offline markedsføringselementer kunne være klassiske annoncer i aviser eller på busser, flyers og magasiner eller events, hvor du promoverer et produkt eller en ydelse. Det kunne også være ved at lægge en pressestrategi, og her skal du i stedet overveje, om et pressebureau er mere relevant for dig, fordi de ofte vil have kontakterne til de forskellige medier og journalister. Det er en nemmere måde at få dit budskab ud på i stedet for selv at skulle opfinde den dybe tallerken med at kontakte forskellige medier og journalister.
Digitale bureauer
Inden for de sidste 10 år er der skudt flere og flere kommunikationsbureauer frem med fokus på digital markedsføring. Det er specielt i forbindelse med at sociale medier er kommet frem og blevet mere og mere populære. Derfor er det relevant for virksomheder at markedsføre sig digitalt, fordi mange forbrugere søger på Google eller besøger de sociale medier, inden de vælger at købe. Når du skal vælge et digitalt bureau, kan det være en fordel at vælge et bureau, der slår sig på at være 360 grader, dvs. at de har ekspertise inden for et hav af områder inden for digital medmarkedsføring. På den måde skal du ikke have flere forskellige bureauer koblet på din strategi med risiko for det udfordringer, der kan opstå i forbindelse med samarbejde og overlevering.
Hvad kan et digitalt bureau hjælpe dig med?
Med et digitalt bureau kan du så hjælp inden for en bred vifte af discipliner. Overordnet set kan de hjælpe dig med rådgivning omkring den digitale strategi for netop din virksomhed og din branche. Derudover kan de hjælpe med eksempelvis annoncering på sociale medier eller Google, e-mailmarketing, hjemmeside-optimering, content marketing, SEO og meget mere. Undersøg på de forskellige bureauers hjemmeside, hvad de enkelte tilbyder, eller tag kontakt til dem for et uforpligtende møde. Et sidste godt råd er at vælge et bureau, hvor du både kan få rådgivning og ekspertise fra eksperter, og samtidig kan få din strategi udført og fulgt til dørs af specialister. På den måde kommer du i mål med den perfekte kampagne.